Edzések menete

A tréningen két csoportban gyakorolunk: kezdők és középhaladók. Ha valaki először vesz részt, azzal egy oktató külön foglalkozik és részletesebben elmagyarázza neki a technikákat.

Formagyakorlat az edzésen

Az edzések bemelegítéssel kezdődnek, majd először formagyakorlatokat és bázistechnikákat gyakorlunk. A bázisgyakorlatok a tanult technikák csiszolásához szükségesek. Itt épít a tanuló pontos alapot a későbbi harci gyakorlatokhoz. Ezek a mozdulatok az edzés első 30 percét teszik ki.

A második részben (45- 50 perc) páros harci és önvédelmi gyakorlás folyik. Itt különböző támadó szituációkra gyakorlunk védekezéseket, ellentámadásokat. A harmadik részben reflex és erőfejlesztő gyakorlatokat végzünk.

Fontos megemlíteni, hogy a Wing Tsun-ban nincsenek versenyek és nem is mérkőznek meg a résztvevők egymással szabadharcban. A technikákat gyakoroljuk, és mindig azzal a feltételezéssel, hogy a támadónk erősebb, nagyobb fizikumú. A támadások mindig az emberi test anatómiailag gyenge pontját célozzák, így kisebb erejű támadás is elegendő az ellenfél ártalmatlanításához. Ezek súlyos sérüléseket okozhatnak, ezért valódi harc sosincs az edzéseken. A Wing Tsun önvédelem, de nem sport!

Ki vehet részt?

Gyerekek az edzésen

A Wing Tsun kung-fu egy olyan tudományos alapokon nyugvó tradicionális kínai harcművészeti rendszer, amely forradalmian új közelharci technikái révén esélyt ad a gyengébbnek is egy szabad küzdelem során. A Wing Tsun a több mint 365 különféle stílus közül az egyetlen, melyet nő alapított, átmenetet képezve a kemény és lágy stílusok között.

Az edzések nem igényelnek komoly fizikumot, erőnlétet. Kortól és nemtől függetlenül bárki elkezdheti, azaz gyerekek, nők, illetve irodai munkához szokott férfiak is bátran csatlakozhatnak. A Wing Tsun-hoz nem kell különleges testi adottság, bárki bármilyen korban elsajátíthatja.

Mit ad, mit fejleszt a Wing Tsun kung-fu?